25. listopadu 2012

Dexter VII.

Za dvě hodiny začne na COOLu další díl šesté řady Dextera. Za dvě hodiny a dalších asi osm hodin (protože je to vcelku daleko a je třeba přeletět několik časových pásem) začne na SHOWtime další díl sedmé řady Dextera. Řady, kterou už nyní, v polovině, někteří troufale označují za nejlepší ze všech.

Když jsem hned po zkouknutí začátku nové řady přišel s tím, že nový Dexter bude mít za zápletku nějaké mafiány, od kterých se toho vlastně nedá moc čekat, byl to zásah pěkně vedle. Oni tam jacísi mafiáni z východní Evropy (kupodivu v tom mají američani velku jasno, co to ta Evropa je) sice jsou, ale tak v pozadí, že se o hlavní zápletce mluvit v žádném případě nedá.


O čem tedy...?
Nemám v plánu prozrazovat náplň této řady, ale pár věcí prozradit mohu. Zápletek a dějových linií je hned několik: Dexter se setkává s mu velmi blízkou ženou. Během tohoto poznávání se s Hannah ale dokáže elegantně analyzovat i své předchozí vztahy: Ritu, Lilu i Lumen. Každá na něm obdivovala něco jiného; nikdy ale celek.
Co Dextera pěkně zaskočí, je naopak jeho vztah s nevlastní sestrou - Debrou. To, co scénář pomalu a sekaně rozehrál v řadě předchozí, se tady pěkně vygraduje.
A pak je tady ona mafiánská zápletka, ze které se vyvrbí velmi detailně propracovaná osobní pomsta plná zvratů a vydařených dialogů.
Dialogy jsou v této řadě skutečně snad nejpovedenější - mají extrémně hlubokou myšlenku a v žádném případě nejsou tak povrchní, jak tomu mohlo být v řadách předchozích. Na té emoční rovině jde o povedený kus a těším se na další díly.

Nejlepší řada
Co do analýz, dialogů a emocí se na přední příčku dostává "sedmička". Co do tváře Dextera a propracovanosti postav i centrální zápletky se ve vedení ovšem stále drží "jednička", což je pochopitelné. Ono přece jen, na první řadu má málokdy máloco.

SHOW-propagace-time

Jedna z posledních nálepek
k dílu Chemistry
s osudovou Hannah.


SHOWtime se snaží svou novou řadu úspěšného seriálu propagovat, co to dá. Dokonce se inspiroval IržiBlokem a začal pravidelně vypouštět nálepky. Krom toho na svém webu zveřejňuje soutěžní otázky, poskytuje slevy na různé produkty a tak dále. Že by klesala sledovanost? Snad ne, přece jen je stále o co stát. Sledovat ale tuto SHOW-propagaci je každopádně zajímavé.

Žádné komentáře: