22. září 2010

SHAKES&FIDGET :: Klikání bez hranic

Jednou odpoledne jsem byl opět u Danky a ona mi ukázala online hru, kterou před nedávnem našla a zrovna hraje. Okouzlily mě některé postavičky, které si člověk mohl při registraci vybrat a případně "vylepšit" a během chvilky jsem byl hráčem taky. Ta hra se jmenuje Shakes & Fidget.


Konečně Shakes and Fidget jako online hra, četl jsem někde na internetu. To znamená, že ten název asi původně znamenal, že? Byl to komiks o čarodějnickém týpkovi a jeho kamarádu bojovníkovi. Některé kreslené příběhy jsou velice vtipné, jiné už méně, komiksu se ale věnovat nechci, tak přejděme bez zbytečného vybavování ke hře samotné.
Prostředí je celkem milé, s grafikou si někdo opravdu vyhrál, celá hra pak běží jako aplikace ve flashi přímo v okně prohlížeče. Během registrace si může dotyčný poskládat svou figurku, vybrat národ, barvu vlasů, uši s piercingem či bez, prostě vše, na co si jen kdo vzpomene. Registrace bere ve jménech hráčů i diakritiku, což je další malé plus k dobru.



Toužit p(r)o zkušenosti, bojovat pro věhlas
Shakes a Fidget si ve svém komiksu zakládají krámek v malé vesničce, do které se po registraci přesuneme. Jako každá jiná postava v každé jiné hře se nyní ocitáme na první úrovni a abychom postoupili o úroveň výše, musíme sbírat zkušenosti. Ty získáváme výhradně tak, že chodíme na dobrodružství. O těch se dozvíme v hospodě, kde nám nějaká cizí popitá postava (týpek schovávající se za fošnou, zelený skřet, paní s roztaženýma nohama...) nabídne tři dobrodružství. Ta vždycky trvají jistou dobu, za den můžete na dobrodružství strávit maximálně 100 minut, protože vždy po půlnoci dostanete 100 tužeb po dobrodružství (1 touha = 1 minuta). S každým dobrodružstvím se pak příslušný počet tužeb odečte. Člověk tak na svém dobrodružství sbírá zkušenosti a peníze, občas dostane i nějaký bonus navíc, který mu vylepší brnění či posílí některou ze schopností.
Potud je snad všechno jasné a zní to docela lákavě. Jenže... Vyberu-li si dobrodružství třeba na 14 minut, naskočí mi obrázek (není jich mnoho a brzy se začínají opakovat) a lišta, ve které se odpočítává čas. To je všechno, po 14 minutách pak vyskočí nějaká potvora (Pytlokrysa, Roj masařek, Masitý golem, Hrůzostrom a další) a ta nás buď zabije a nebo přežijeme, dostaneme peníze a zkušenosti a můžeme si opět vlézt do hospody, vybrat si další toužení na dalším dobrodružství a opět zvolenou dobu čekat. To je vše. Představuji si zaryté hráče, jak sedí a civí na monitor, jak "jdou" na dobrodružství. V tomto směru je to opravdu silně slabé a chtělo by to celkem dost překopat systém.

Bijte se, ale nechtějte boj ovlivnit
Stejné to je krom dobrodružství i s bojováním s ostatními hráči. Ty můžete vyzvat v aréně na souboj, ale po vyzvání už nemáte nejmenší šanci boj ovlivnit. Systém prostě na základě jakýchsi zkušeností vygeneruje vítěze a poraženého, vyhodí vcelku i vtipnou hlášku o boji, ale i ty se brzy opakují a ze vtipnosti je už jen okno, které ani nevnímáte, že na vás mluví.
Bojovat se dá i v podzemí, od kterého průběžně získáváme klíče. Ani tady ale nemáme co ovlivnit. Prostě jen klikáme.

Podpůrné prostředky
Aby se hra vůbec uživila, krom zlaťáků a stříbrňáků, které získáváme prací, částečně i boji a dobrodružstvími, vstupují do ní i houbičky. Raději nevědět, proč zrovna nápoje z houbiček zvedají touhu po dobrodružství, ale jedno je jisté - je jich věčný nedostatek. Koupit se dají u houbičkáře, který bere elektronické karty, příkazy k převodu a SMS platby. To činí hru opět výdělečnou, jako všechny ostatní hry na síti. Kdo má tedy peněz nazbyt, bude přední příčky hry okupovat určitě rychleji než ten, kdo hraje fairplay a vystačí si bez cheatování.
Hra pochopitelně disponuje i návodem a fórem, ale i přes to, že hru po Česku hrají desetisíce, z návodu se nic než jen základ, který je i v popiskách přímo ve hře, vyčíst bohužel nedá. A tak pátráme-li po něčem hlubším (metoda výpočtu souboje), těžko najdeme uspokojivou odpověď.
A tak - nemysleme, klikejme a plaťme. Protože o ničem jiném než o klikání tato hra není. Zdar pravým ukazováčkům.

Žádné komentáře: